HOE ZORG JE VOOR EEN STERKE BRANDING?

+ GRATIS E-BOOK

Leestijd: 7 – 10 minuten

Heb jij een sterke branding met je onderneming? Sluit het aan bij het beeld wat je met je business naar buiten wilt brengen? Blijf je consistent in de content die je naar buiten brengt? Laat je die ambitieuze vrouw achter die succesvolle onderneming voldoende zien? Binnen de ondernemerswereld is het hebben van een sterke branding steeds belangrijker geworden. Maar wat is branding nu precies? En waarom is het zo belangrijk?

Het hebben van een branding gaat verder dan een logo. Wanneer je gaat nadenken over het merk van jouw bedrijf ga je denken aan de hele reis van je klant. Van logo tot website, van de content die je plaatst op social media tot de manier waarop je de telefoon opneemt. Als je op deze manier gaat nadenken over jouw merk, komen er waarschijnlijk 101 dingen in je op hoe jij jouw branding op dit moment inzet en hoe je dit nog zou kunnen verbeteren. Relax lieve vrouw! Ik weet hoe druk je het als ondernemer kunt hebben (ja, ook ik heb dit meegemaakt). Daarom heb ik tien tips en een kort handboek inclusief opdrachten opgezet  voor jou, die ambitieuze onderneemster. Deze gaan jou helpen om een on-point branding neer te zetten met jouw business.

Een sterke branding staat er niet zomaar, dit is namelijk het totaalpakket van een merk. Het logo, de naam, de stijl en sfeer, symbolen, normen en waarden, etc. Alles wat direct en indirect met jouw onderneming te maken heeft. Het verhaal en de sfeer die jij overbrengt met je merk en onderneming is de manier waarop de bezoekers je ontvangen. Daarom is het belangrijk om je bewust te zijn van het beeld dat jouw (potentiële) klanten van je hebben. Het merk is namelijk van jou: jij maakt het merk en jij verandert ze. Het neerzetten van een merk kost veel tijd en is vaak een doordacht plan. Ik deel graag drie redenen met je waarom het hebben van een sterke branding zo belangrijk is.

1. Het zorgt voor herkenbaarheid 

Een van de belangrijkste factoren van een merk is het logo. Dit is namelijk het ‘gezicht’ van jouw onderneming en vaak het eerste wat ze zien wanneer ze in aanraking komen met jouw bedrijf. Een sterk logo is simpel, maar krachtig genoeg om een goede impressie te geven van je onderneming. Zorg ervoor dat je logo een reflectie is van je product/dienst en de waarde die je hiermee naar buiten wilt brengen en probeer om deze zoveel mogelijk zaken terug te laten komen. Dit zorgt namelijk voor herkenbaarheid en mensen benaderen eerder een bedrijf waarmee ze bekend zijn.

2. Creëert vertrouwen

Het creëren van herkenbaarheid van je merk is belangrijk, maar het creëren van vertrouwen in minstens net zo belangrijk. Wanneer mensen geen vertrouwd gevoel krijgen bij jouw onderneming, zullen ze minder snel overgaan tot aankoop van jouw product/dienst. Door consistent en duidelijk te zijn bouw je vertrouwen op bij de klant. Deze weet namelijk wat ze kunnen verwachten wanneer ze in aanraking komen met jouw onderneming.

3. Zorgt voor nieuwe klanten?

Een sterke branding betekent dat er over het algemeen een positieve indruk ontstaat bij de consument. Dit zorgt ervoor dat ze eerder zaken met je zullen doen, doordat er een bekend en betrouwbaar beeld naar buiten wordt gebracht van een naam die ze kunnen vertrouwen. Wanneer jouw merk consistent is en eenmaal bekend is bij jouw klanten, zullen zij dit gaan delen met hun omgeving. Mond-op-mond reclame is de beste en meest effectieve advertentie techniek en zal er daarom voor zorgen dat mensen eerder voor jou zullen kiezen.

De beste merken zijn gebaseerd op een sterk idee. Een idee dat aansluit bij jou, jouw normen en waarden. Jouw branding is een reflectie van je onderneming. Wanneer jij een duidelijke branding hebt en hier constant mee communiceert, zul je merken dat de groei in jouw onderneming vanzelf komt.

Hoe staat het met de branding binnen jouw business?

Doe de quiz en kom erachter!

Image
FOUNDER OF THE BUSINESS RETREAT
Hey! Ben jij die ambitieuze vrouwelijke ondernemer met mooie dromen? Die die op vakantie tot de beste ideeën komt? Die ook meteen weer helemaal druk is in haar dagelijkse routine zodra je thuiskomt? Ik wel! Mijn carrière als ondernemer begon tien jaar geleden als fotografe. Sinds die tijd ben ik mezelf gaan verdiepen in het brein en inmiddels kan ik me een gespecialiseerd business en mental coach noemen. Wil jij up-to-date blijven met wat mij allemaal bezig houdt? Volg dan onze instagram!
Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • LinkedIN
Share
Tagged in
Leave a reply